XI edycja konkursu o Nagrodę im. Pierwszego Rektora Uniwersytetu Łódzkiego Profesora Tadeusza Kotarbińskiego
W imieniu Kapituły Nagrody mam zaszczyt zaprosić Państwa do zgłaszania prac do XI edycji konkursu o Nagrodę im. Pierwszego Rektora Uniwersytetu Łódzkiego Profesora Tadeusza Kotarbińskiego za wybitne dzieło z zakresu nauk humanistycznych.
To jedyna tego typu nagroda w Polsce przyznawana naukowcom przez uczelnię od 2015 roku.
Prace mogą zgłaszać uczelnie, jednostki organizacyjne uczelni (wydziały, katedry itp.), instytuty PAN, inne instytucje naukowe, wydawnictwa. Każda z tych jednostek może przesłać jedną pozycję, która została opublikowana w 2024 r. Spośród nich Kapituła wybierze maksymalnie pięć dzieł nominowanych do nagrody. Nominacje zostaną ogłoszone do końca października 2025 r. Autor książki, uznanej przez Kapitułę za najlepszą, otrzyma nagrodę w wysokości 70 000 zł na dalsze badania naukowe. Wręczenie dyplomów autorom nominowanych dzieł oraz ogłoszenie laureata nagrody nastąpi podczas uroczystej gali.
W dotychczasowych edycjach konkursu zgłoszono ponad 620 prac z około 145 polskich ośrodków naukowych i wydawnictw.
Prace można zgłaszać do 9 maja 2025 r. pocztą na adres:
Biuro Rektora Uniwersytetu Łódzkiego, ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
lub elektronicznie na e-mail: nagroda.kotarbinskiego@uni.lodz.pl.
Prosimy o przesłanie jednego egzemplarz książki wraz z:
- pisemną rekomendacją kierownika jednostki zgłaszającej,
- zgodą autora na zgłoszenie pracy do konkursu,
- oświadczeniem autora o wyrażeniu zgody na korzystanie z praw autorskich i praw
do wizerunku, - zgodą wydawcy na wykorzystanie okładki książki oraz jej opisów marketingowych
do celów promocyjno-marketingowych.
Szczegółowy regulamin konkursu wraz z załącznikami oraz informacje o nagrodzie znajdą Państwo na stronie: www.ntk.uni.lodz.pl
Ponadto osoby, których prace zostaną nominowane do nagrody, będą w terminie późniejszym poproszone o przesłanie:
- dodatkowych dziesięciu egzemplarzy swojej książki,
- otwartych plików PDF (w formacie wektorowym) okładki książki do celów promocyjno-marketingowych (elektronicznie).